Individualna sezonska ESSV, enotna sezonska smučarska vozovnica, pri kateri sem si predstavljal, da bom z njo nemoteno smučal po slovenskih smučiščih, brez čakanja v vrstah pred blagajnami. Vendar je moja izkušnja daleč od besede “enotna”. Morda bi bila smiselna zamenjava besede v menjalna!
Ne vem, zakaj imetnikom ESSV ob vseh težavah ne izdajo posameznih sezonskih kart smučišč z omejitvami, ki jih ima ESSV. Kartica je vezana na lastnika in ob neprimerni uporabi / izposoji je v pogojih uporabe predviden odvzem.
Že pogled na pogoje nakupa, zadevo precej pokvari. Menjava kartice je potrebna na vseh razen 4 smučiščih. Cerkno, Kope, Rib. in MB Pohorje. Možno je tudi nočno smučanje, z izjemo Rogle.
Še lansko sezono je bilo možno smučanje brez menjave kart tudi na Voglu in v Kranjski Gori, letos pa je po “poenotenju” naprav na obeh smučiščih kartico potrebno menjati tudi tu. Kakšna je izkušnja menjave v Kranjski Gori, napišem malo kasneje.
Sama karta za odraslo osebo stane slabih 600 EUR, kar pomeni s povprečno plačo težko privarčevan denar, okrog 23 dnevnih smučarskih vozovnic, kupljenih v predprodaji oz. 3 letne karte za Krvavec/Roglo, z omejitvijo smučanja izven vikendov in praznikov oz. 14 rednih vozovnic v tujini, na neprimerno večjih / bolje urejenih smučiščih.
ESSV omogoča tudi 3 dnevno izmenjavo smučarjev v Srbiji (Skijališta Srbije) in na smučišču v Španiji.
Sam sem izkoristil možnost smučanja v Srbiji na Kopaoniku, kjer je potekala menjava za njihovo tridnevno karto brez težav, v pisarni smučišča, kjer sem se izognil čakanju v vrsti pred blagajno. Neprimerno boljša izkušnja kot na slovenskih smučiščih, za katere je ESSV primarno namenjena.
In kako je potekalo nočno smučanje v Kranjski Gori? Pridem na smučišče, zapnem desko, se odpravim do smučišča, pokažem kartico in beeeep, “Kartica je preklicana” ali nek podoben rdeč napis. Sistem kartico očitno prepozna a jo imajo na smučišču blokirano oz. sama programska oprema na kartici ni kompatibilna s programsko opremo smučišča. V redu si rečem, verjetno podobna napaka kot lani, ko so mi morali kartico zamenjati (brez kartice sem bil 3 dni). Opravičim se vsem, ki so za mano čakali in se mi morali umikati, da sem prišel iz vrste. Takrat sem bil še prepričan, da po poenotenju sistema kartica deluje še bolj verjetno kot lani. Odpnem desko, se odpravim do blagajne, postavim v vrsto in ponovno čakam. Ko blagajničarki razložim zadevo, prične klicati po telefonu in med čakanjem proda še nekaj kart. Razloži mi, da je po poenotenju sistema potrebna menjava tudi pri njih. Če bi v mojem poslu poenotenje sistema razumeli na tak način, bi ostal brez dela že prvi dan. Potem prinese kupček kartic in izmed njih potegne eno, na kateri so moji podatki in fotografija (ZVOP???). Poda mi jo in reče, da je to moja kartica za Kranjsko Goro, naj jo preizkusim, vendar da verjetno ne bo delovala!?
Ponovno do Dolenčevega ruta, bord na nogo v vrsto in beeeeep, ponovno rdeč napis “Wrong Pool”. Sistem tokrat pravilno prepozna kartico a je v napačnem naboru. Ponovno umikanje vseh za menoj, snemanje deske, pešačenje do blagajne, čakanje v vrsti… Blagajničarka mi prične razlagati o neki kartici s črno-belo fotografijo in modrim napisom, ki bi jo moral dobiti poleg ESSV in bi delovala v Kranjski Gori. Seveda te kartice nisem prejel. Še dobro, da je moja kontrola nad besom in živci kar v redu, drugače bi verjetno že vsi na smučišču vedeli, da ima smučišče ob takem odnosu do strank srečo, da še obratuje. Kljub vsemu mi blagajničarka zamenja karto z neko drugo papirno, seveda v zameno za mojo ESSV, ki jo dobim ob vrnitvi. Spet pohod do smučišča, zapenjanje boarda, čakanje v vrsti in končno, po pol ure se vratca čudežno odprejo. Seveda je smučišče zaradi nekoliko višje temperature že popolnoma razdejano. Po koncu smučanja pa ponovno nazaj do blagajne, čakanje v vrsti, saj letos izdajajo karte na povratne vozovnice, za katero po končanem smučanju vračajo kavcijo in ponovna menjava papirnate karte za moj ESSV. Za razliko Srbije, menjalnega avtomata za karte (še?) ne premorejo.
Na Krvavcu je celoten postopek menjave že nekoliko bolje organiziran, čeprav je tudi tu potrebno čakanje v vrsti, plačilo kavcije kartice… Ob prihodu vsakič naredijo kopijo ESSV kartice na papir (vrhunsko ekološko ravnanje), izdajo dnevno smučarsko karto in vrnejo ESSV, tako po koncu smučanja kartice ni potrebno ponovno menjati. Ob naslednjem obisku pa staro dnevno kartico vrnemo in se s tem izognemo ponovnemu plačilu kavcije. Vsekakor bi morali urediti tako, da ne bi čakal v vrsti.
Stari Vrh – tudi tu je potrebno čakati v vrsti na menjavo kartice, plačati kavcijo itd… a vse, če odmislim čakanje, poteka brez zapletov.
Vogla letos še nisem obiskal. Kakšna bo izkušnja tam, lahko le ugibam.
9. in 10.2. sem na Voglu uredil menjavo smučarske karte s čakanjem v vrsti pred blagajno. Lansko leto ESSV karte ni bilo potrebno menjati, letos po so s posodobljenim in poenotenim Access sistemom to pokvarili. Blagajničarka obdrži ESSV, kar pomeni še dodaten obisk blagajničarke ob odhodu, kavcije pa ni potrebno plačati, saj so karto izdali na papirnat medij.
Prav tako sem se uspel dogovoriti za izdajo večdnevne karte v času tečaja U1, seveda pa sem moral ESSV v tem času pustiti na blagajni. Zadnji dan sem se ob odhodu mirno odpeljal proti domu. Na srečo sem se že po nekaj kilometrih spomnil, da moram nazaj na menjavo vozovnice.
Razplet z mojo domnevno ne prejeto kartico s črno-belo fotografijo in modrim napisom v Kranjski Gori sporočim.
Ob mojem naslednjem obisku nočne smuke v Kr. Gori se ob 19h ponovno ustavim pred blagajno, kjer želim menjati ESSV za nočno karto. Blagajničarka mi reče, da karte ne bo menjala. Besen se odpravim proti avtu in pričnem po spletnih straneh iskati telefonske številke TC Kranjska gora in Združenja slovenskih žičničarjev, ki mi je izdala ESSV. Pričnem s klicanjem in pisanjem SMS-ov, saj se mi zdi 160 prevoženih kilometrov za obisk blagajničarke občutno preveč.
Po posredovanju obeh, me okrog 20h obvestijo, da je nič hudega sluteča blagajničarka narobe razumela moje želje?? in naj se, če imam še voljo do deskanja, odpravim nazaj.
Ker nisem taka zloba, in sem bil prepričan, da bom vsaj malo deskal, se res ves premražen odpravim nazaj, do objokane blagajničarke, ki se mi na dolgo in široko opraviči ter izda nočno karto.
Ob naslednjem obisku so mi za Kr. Goro izdali nadomestno kartico, s katero bom lahko deskal brez čakanja v vrsti, kar bi po mojem mnenju morali storiti istočasno z nakupom ESSV za vsa smučišča, kjer uporaba ESSV ni mogoča brez menjave.
Na TV ravno spremljam izgovarjanje smučišč za slabo sezono. Razlog so menda slabe vremenske razmere. Moje izkušnje so pokazale, da ni toliko krivo vreme, kot opremljenost in velikost smučišč in predvsem odnos do nekaterih neumnih obiskovalcev, ki kupujemo letne karte in podpiramo slovenska smučišča, s katerim se jih bolj otepajo, kot bi jih želeli privabiti.
Torej pred nakupom ESSV najprej dobro premislite, če si želite vseh nevšečnosti, pregovarjanj, čakanja v vrstah pred blagajno, plačil kavcij, ki bi se jih izognili z nakupom enotne sezonske smučarske vozovnice. Verjetno bi imeli precej boljšo izkušnjo z nakupom kart v predprodaji, ki večinoma veljajo 2 sezoni.
Sam ob enakih pogojih kot so letos, ESSV karte v bodoče ne bom več kupil. S tem seveda tudi ne bom več obiskoval slovenskih smučišč, saj v tujini dobim neprimerno boljšo deskarsko izkušnjo, v kartico vložen denar pa me ob lepih dneh in nočeh tudi ne bo priganjal na smučišča. Ob kakšni pozitivni spremembi v prihodnji sezoni, pa seveda dodam kakšen nov zapisek.
Vsi navedeni na kartici in verjetno še kdo, Active Slovenia, slovenska smučišča, Združenje slovenskih žičničarjev, Gospodarska zbornica slovenije, I feel Slovenija, pa se lahko zamislijo nad sicer odlično zamislijo in pohvale vrednim poskusom storitve, ki jo nudijo pod imenom enotna sezonska smučarska vozovnica – ESSV.